19 Ocak 2010 Salı

kendin olmak istiyorsan...

“Kayıp Gül / 2009 ”

“Az önce on maddelik bir liste karaladım.
‘Nasıl birini arıyorum?’ listesi.
…………
……….
Diğer maddelerin toplamından bile daha önemli benim için.
“Nasıl bir maddeymiş o öyle?”
“Yüzünde bir ışık olması.”
“Yaaa. Nasıl bir ışıkmış bu?”
“Daha önce hiç kimsede görmediğim, ama görür görmez
tanıyacağım bir ışık. Ne yazık ki bu onun yüzünde de yok”
“Ne işe yarıyormuş bu ışık peki?”
“Ruh eşimi bulduğumu gösteren bir işaret.”
Ruh? Eş?.................
Ressam eliyle denizi işaret etti. “Her gün binlerce insan
bakıyor oraya, aynı şeye. Çoğu kimse bir deniz görüyor orada,
ama kimisi de farklı bir şey görüyor. Acaba bügüne kadar
hiç orada kavrulan bir çöl gören oldu mu? Ya da bir dağ?”
………….
……………
“Söylemeye çalıştığım, ruh eşim tüm dünya yalan söylediğimi
düşündüğünde bana inanan kimsedir. Hatta dahası, bana
göremediğim kum tepelerini, fark edemediğim koyları gösterendir.”
“Hey hey! Mola mola! Dedi yaşlı zenci eliyle mola işareti yaparak.
“Evlat,……..

Yazar : Serdar Özkan

Hiç yorum yok: